ÖZVERİLİ ÇABA.

img_7060

ÇYDD Yardım için DOĞADA SADE YOGA

15 Eylül de Sade Yoga nın 5. Yaş günüydü.

Her zaman ki kutlamalardan daha anlamlı bir amaç için kutlama yapmak istedim bu kez.
Hep beraber olacağımız bir organizasyon yapmayı erteledim.
Gün batarken kendi kendime.
Şükrettim.
Teşekkür ettim.
Ve helal olsun dedim..

Bir ay geçti.
Benim doğum günüm gelirken..
Düşündüm..
Ne istesem, ne dilesem, günümü nasıl geçirsem telaşına girmesem..
Hayattan alacaklarıma değil sunabileceklerime odaklansam dedim..
Ve bir ilk adıma niyet ettim.

Son yıllarda hayatımda sosyal sorumluluk projelerinin eksikliğini duydum.
Aklımdan geçen fikirler de karmaşık algoritmalara dönüştü, ilerleyemedim.
Hindistan’da danıştığım keşiş, öğrenci genç kızlara destek vermemi söyledi.
Yakınımda çok sevdiğim yoldaşlarım oldu, bildiğim ne varsa konuştum.
Ama daha fazlasına aklım ermedi.

Bugüne kadar.
Kalbime yeni yaşımın ilk günlerini, vermeye odaklı geçirmek düştüğünde..
Çoşkun bir mutluluk hissettim.
Patanjali’nin Yoga Sutralarında geçen Klesha lardan biri olan ‘Raga’ dan özgürleşmek için harika bir fırsat!
Raga.. Arzuların yarattığı şartlanmaların yarattığı ızdırap.
Ve aynı anda elbette şüpheye düştüm.
Nasıl gerçekleşir?
Çok gerçeküstü bir şekilde mesaj geldi o sırada..
Hindistan’da bana kollarını açan Amma’dan..
İki senedir haber almadığım Aşram’dan arkadaşım Sugata’nın mesajıyla.
Mesaj Hint Festivali’ni kutlayan bir içeriğin arasında Amma’nın doğum gününde bile almaya değil vermeye odaklı olduğunu söylüyordu.
Aradığım cevap çok hızlı gelmişti.

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile hemen bağlantı kurdum.
Bana yol gösterdiler.
Ertesi gün yeni gelen birkaç öğrenciye bu düşüncemi açtım Sade’de..
Gelip destek verir misiniz diye.
Gözleri dolu dolu oldu.
Ben üniversitede ilk yılımı ÇYDD bursuyla okudum dedi.

Hadi bu pazar günü.
Her pazardan farklı bir gün olsun.
Belki dışarda yemek yiyeceğine o gün evde yemek yiyebilirsin.
Beraber yoga yapmamız, bir öğrencinin okul masraflarına destek versin.

Bu ilk adımdaki hedefim bir öğrencinin yıllık okul desteği olan 2000 TL yi toplamak.
Eksik kalırsa kendim ilave edeceğim.
Kim bilir belki de daha çok insana dokunur niyetimiz.

Hayat doğasında oldukça cömert.
Sade’ce farket.
Herşey vererek başlıyor.
Sevgiyle.
Öyküm.
❤️

Yorum bırakın